tiistai 4. tammikuuta 2011

#012

Sorppa pienen pieni päivitystauko...

On tässä joulun/uudenvuoden aikaan ollu vähän kaikenlaista :D
Loma alko 20.12 ja 11.1 sitten jatkuu taas koulut. Meil tosiaan tos pari tokaa viikkoo oli kouluu vaan about 12 asti :D et ihan jees.
Sit oon kans käyny kavereitten kans ulkona, mm. karaokessa~ mut sit kans piti sanoo parille vaihtarikaverille hyvästit... :( apuaaa kaikki lähtee kotiin jään yksin! Noh huhtikuussa tulee uudet..


Luntakin tullu parina päivänä! Uujee. Aika pian kyl vaihtunu vesisateeks mut anyway

Sit kans oli joulu! Oli kyl ihan erilainen. Mun perheellä oli töitä eli olin yksin kotona... siinähän se meni.
Ruoka ainaki oli erilaista... yleisesti tykkään Suomen joulusta enemmän, mut Japanin jouluruoka voittaa 100-0 :DD Mut joulusta en osaa ny oikee kirjottaa enempää.. Oikeestaan ihan normi päivä oli.

Uusvuos oli sitten ihan eri juttu!
Mun hostsisko ja toinen hostveli tuli tänne muutamaks päiväks, jee oli siistii tavata ne ekan kerran :)
Vuoden vikoina päivinä oikeestaan vaan katottiin telkkaa. (lots of arashi, paula approves)
Sit mentiin keskiyöllä lähellä olevaan temppeliin, siel oli joku countdown tsydeemi ja sit joku rukousjuttu. Siel olis ollu ohjelmaa johonki yhteen asti, mut minä ja mun hostäiti+sisko mentiin vähän kahentoist jälkeen kotiin. Kattoo telkkaa taas haha.

Sit 1.1 mentiin jonottaa temppeliin, mut todettiin et oli liikaa jonoo ja päätettiin mennä vast seuraavana päivänä. Illalla sitten syötiin uuden vuoden perinteinen ateria.....

 roarrrrr
 "älä syö muaaah..."
Tossa ihmeen kannutsydeemissä oli ihka aitoa sakea :D
Sit loppuilta meni taas telkkaa kattoessa, ahaha... (arashiiiiiii. jap new year=pure love)

Seuraavana päivänä sit käytiin kolmessa eri temppelissä kilistelemässä kelloja ja rukoilemassa. Mulle jäi epäselväks et miks kaikissa kolmessa piti käydä mutnii.

Vielä muutama bonus picture...
Meiltä löytyy tällänen kirja :---D tossa on siis suomiruokareseptejä, japaniks käännettynä tietenkin.
 piirrettiin vähän kaikenlaista.. mun hostsisarukset nauro tolle doraemonille :(
 Mun hostveljen näkemys doraemonista, matsujunista, yoshikista ja nuuskamuikkusesta......
Sit vielä minä ja mun hostveli pidettiin epic drawing battle arashien jäsenistä :D:D mul ei oo kuvaa veljen taideteoksista mut trust me, you don't want to see them.....

Tällästä tällä kertaaaa
Huomenna lähen loppulomaks Kanagawaan Linnille!!! Käydään mm. Tokiossa ja Yokohamassa :) Otan paljon kuvia ja kirjottelen sitten siitä jahka pääsen kotiin! 
Pitää lähtee täältä joskus seittemän aikaan... Sit 9.30 lähtee luotijuna ja kestää about 5h. hooray...
Takas lähen 10.1 ja oon kotona joskus keskiyön jälkeen. Ei muute mitään mut seuraavana päivänä alkaa koulu :D ei voi mitään.

Pitänee pikkuhiljaa alkaa pakata... et heissan.

5 kommenttia:

  1. Hei!

    Harmi ettet syö kalaa tai äyriäisiä, ruuat näyttivät nam! Maistotko sakea? Tarjoiltiinko se lämmitettynä?

    T. mami

    VastaaPoista
  2. Hei! Ihanaa kuulla taas kuulumisia. Ruuat kyllä näytti todellahyviltä ja uskon niiden maistuneenkin siltä :) Hauskoja noi teidän piirrustukset :D Hassuu tollanen keittokirja, tai ei kai siin muuten mitää hassuu, mut ajatella et sellanenkin on olemassa :D

    VastaaPoista
  3. Kiitos ihanista äyriäiskuvista kyllä tällä cancerillä olis ravut maistunut!Kiva, että pääset katsomaan Tokiota Ja Yokohama humahutan-kaupunkeja! on varmaan muuttunut vuodesta -85 kun vaarin kanssa oltiin maailmannäyttelyssä..

    terkkuja myös enni-serkulta!

    t. marke-mummi

    VastaaPoista
  4. Äiti,
    ei kyl harmita.... oli se vissiin lämmitettyy, en muista :D

    Nani,
    Haha, uudenvuoden ruoka ei ihan mulle maistunu mut muuten oli kyl hyvää! :3 Ja joo hämmennyin ihan pikkasen kun näin ton kirjan... mut meidän kirjastosta voi lainata vaikka Kalevalan japaniks :D:D

    Marketta,
    On varmaan joo vähän muuttunut, mut kyllä mä ainakin tykkäsin! Etenkin Yokohama oli ihan superihana..

    VastaaPoista
  5. Kalevala japaniks? Millanenkohan sekin on :D Jännää mitä kaikkia asioita sieltä löytyy :D

    VastaaPoista